تجاریسازی نوآوری توسط رهبران فناوری چگونه است؟
رهی زندیفر: امروزه شرکتهای بزرگ و ریشهدار، چگونگی پرورش کسبوکارهای جدید را میدانند، حتی اگر به معنای تحولآفرینی در کسبوکارهای فعلی باشد. بهطور معمول در هر ۱۰ سال، نیمی از شرکتهای برتر در حوزه فناوری، از فهرست رتبههای برتر خارج میشوند. اخیرا، با ارزشترین شرکتهای فناوری، تابآوری قابل توجهی از خود نشان دادهاند و برای سالهای متمادی جایگاههای ممتاز خود را حفظ کرده و سهم خود را از ارزش بازار افزایش دادهاند. موفقیت این شرکتها به توانمندی آنها در شناسایی روندهای تحولآفرین، مقیاسبندی و تجاریسازی موفقیتآمیز با هدف ایجاد پویایی بر مبنای نظریه «برنده بیشترین نیاز را دارد» متکی شده است. این شرکتها در نوآوریهای مهمی از مزیت رقابتی برخوردار هستد که به منابع عظیمی در توان محاسباتی، اتصالپذیریهای متنوع و دادهها نیاز داشته باشد.
ادامه مطلب