زیست‌بوم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری جسورانه ایران دریک نگاه

۰۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۰۹۱ دانستنی ها و ایده ها رویدادها و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۶۸۸
ارائه جدول تناوبی اعضای فعال در زیست‌بوم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری جسورانه ایران به صورت دسته بندی شده جهت بهره برداری علاقمندان و فعالان این حوزه
زیست‌بوم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری جسورانه ایران دریک نگاه

نوپاهاب به‌عنوان مرجع تخصصی اطلاعات سرمایه‌گذاری و زیست‌بوم استارتاپی ایران برای اولین بار اقدام به جمع‌آوری و دسته‌بندی اعضای فعال در زیست‌بوم کارآفرینی و سرمایه‌گذاری جسورانه ایران کرده است.

در زیر می‌توانید راجع به ماهیت‌های ذکر شده در جدول اطلاعات کافی کسب کنید:

شتابدهنده | Accelerator
مراکزی هستند که تیم‌هایی، برای دوره‌های با مدت مشخص، شامل مربی‌گری (mentorship)، آموزش (educational components) و حمایت مالی (funding) جذب کرده و معمولا به یک رویداد ارائه عمومی (public pitch event) یا روز ارائه (demo day) ختم می‌شوند.

شرکت سرمایه‌گذاری خطر پذیر | Venture Capital
نوعی شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی است که سرمایه‌گذاری‌هایی جسورانه در شرکت‌ها، موسسات و استارتاپ‌هایی که همراه با پتانسیل رشد بالا هستند انجام می‌دهد.

انجل گروپ | Angle Investors
گروهی از افراد کارآفرینِ توانگر هستند که از طریق دریافت سهام و یا اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام، اقدام به سرمایه‌گذاری‌های انفرادی یا گروهی جسورانه در کسب‌وکارهایی با پتانسیل رشد بالا می‌نمایند.

صندوق مالی | Fund
گونه‌ای نهاد مالی است که در آن وجوه سرمایه‌گذاران در قالب یک مجموعه تجمیع یافته و با هدف توسعه‌ی کسب‌وکارها، اجزای مورد نیاز برای توسعه‌ی آن‌ها را در شبکه‌ای گردهم ‌آورده و قابلیت آن را دارد تا در قالب یک توسعه‌دهنده‌ در پوشش خدمات نوین مالی، زمینه را برای رشد کسب‌وکارها فراهم ‌آورد.

صندوق جسورانه | Venture Capital Fund
ابزار جدیدی در سرمایه‌گذاری است که افرادی که به دنبال فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند از طریق خرید واحدهای سرمایه‌گذاری این نوع صندوق‌ها، بصورت غیر مستقیم در این فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت کنند و سرمایه تجمیع یافته در این صندوق‌ها توسط تیم مدیریتی این صندوق‌ها در کسب‌وکارهای با پتانسیل رشد بالا سرمایه‌گذاری ‌شود.

فضای کار اشتراکی | Co–Working Space
جایگزینی مبتکرانه برای دفاتر کاری سنتی است. این ابتکار جدید این امکان را برای کارکنان و کارآفرینان فراهم می آورد که به جای استفاده از اتاق های کوچک موجود در کافی شاپ ها و روش های سنتی، محل کار خود را به اشتراک بگذارند.

سرمایه‌گذار خطرپذیر شرکتی | Corporate Venture Capital
شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیری هستند که غالبا وابسته به حمایت نهاد یا شرکت دیگری هستند و معمولا اقدام به سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک مرتبط به کسب‌وکار شرکت حامی می‌کنند.

هلدینگ سرمایه‌گذاری | Investment Holding
مجموعه‌های سرمایه‌گذاری که سهام مدیریتی یک یا چند شرکت سرمایه‌گذاری دیگر را در اختیار دارند و معمولا شرکت‌های زیر مجموعه آن‌ها زمینه فعالیت همگرایی دارند.

شرکت تامین سرمایه | Investment Bank
نوعی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی است که خدمات متفاوت مالی از قبیل عرضه سهام و ادغام و تملیک را به افراد، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی ارائه می‌دهد.

سرمایه‌گذار خطر پذیر خارجی | Foreign Venture Investor
شرکت‌های خارجی که اقدام به سرمایه‌گذاری‌های جسورانه در اکوسیستم کشورمان می‌کنند.

صندوق پژوهش و فناوری | Research and Technology Fund
صندوق های پژوهش و فناوری غیردولتی با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بوجود آمدند. همچنین در آیین نامه اجرایی ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید، رقابت پذیری و ارتقای نظام مالی کشور نیز ایجاد و توسعه صندوق های پژوهش و فناوری مورد تاکید قرار گرفته است

پارک علم و فناوری | Science Park
پارک‌های علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرایندهای زایشی تسهیل می‌نمایند. پارک‌های علمی همچنین خدماتی با ارزش افزودهٔ بالا و فضاهای کاری و تأسیسات مناسب و با کیفیت به مؤسسات مستقر در پارک ارائه می‌نمایند.

رویداد | Events
مسابقات و سایر رویداد‌های حائز اهمیت در اکوسیستم کارآفرینی.

مرکز رشد | Incubator
مرکز رشد یا انکوباتور، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارایه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند و معمولا وابسته به دانشگاه‌ها و یا نهادها دولتی می‌باشند که در قبال خدمات خود سرمایه یا سهامی از کسب‌وکارها دریافت نمی‌کنند.

مرکز نوآوری | Innovation Center
مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد به دنبال عرضه یک محصول بر مبنای دانش و پژوهش به بازار ایجاد شده‌اند، آن‌ها با تأمین بودجه فعالیت خود از شرکت‌هایی که به آن‌ها وابسته‌اند و یا شرکت‌هایی که طرح‌ها را به آن‌ها می‌فروشند به حیات خود ادامه می‌دهند.

استارتاپ استودیو | Startup Studio
شرکتی با ماهیت استودیو است که کسب‌وکارهای جدیدی معمولا همگرا با محوریت فعالت خود را بصورت استارتاپ درون سازمان خود پرورش می‌دهد و از هر کدام یک شرکت جدید تاسیس می‌کند. اغلب، شرکت مادر نقش بنیانگذار را در این استارتاپ‌ها دارد.


نظر شما :