آغاز طرح سامانه کارورزی دولت

تعداد بازدید:۱۰۰۹
با اجرای طرح کارورزی، نیروهای جوان جویای کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی که در آرزوی داشتن شغل مناسب هستند، پس از مهارت آموزی جذب بازار کار می شوند.
آغاز طرح سامانه کارورزی دولت

جزئیات طرح کارورزی دولت

آذرماه سال گذشته در جلسه کمیسیون تخصصی اشتغال شورای عالی اشتغال، زیر برنامه ملی اشتغال با عنوان "طرح کارورزی"بررسی شد. این طرح به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای به‌ کارگیری نیروهای تحصیلکرده با هدف مهارت آموزی و هدایت آنها به سمت بازار کار در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. چندی بعد شورای عالی اشتغال در جهت حمایت از توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی و افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت، نسبت به تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی اقدام کرد.

سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین دستورالعمل طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و اعلام کرد که این طرح در راستای برنامه اشتغال و تحقق سیاستهای اشتغالزایی دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفته است.

در جریان تدوین لایحه برنامه ششم توسعه و به پیشنهاد وزارت کار، دولت طرح کارورزی را تحت عنوان معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در لایحه گنجاند و نمایندگان مجلس نیز در جلسه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه ششم توسعه و در بخش اصلاح مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق برنامه، ماده ۸۶ برنامه را به شکلی به تصویب رساندند که بر طبق آن برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی، آن دسته از کارفرمایانی که نسبت به جذب فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی، به صورت کارورزی اقدام کنند از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف می‌شوند.

در طرح کارورزی، جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی که تمایل دارند برای کسب مهارتهای لازم فنی و کارآفرینی و شناساندن توانایی خود به کارفرمایان در دوره‌های کارورزی شرکت کنند از کمک هزینه بهره‌مند می‌شوند.

علاقمندان به استفاده از این فرصت می توانند در سامانه کاروزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نمایند. همچنین جزئیات بیشتر مربوط به این طرح را می توانید در وب سایت های زیر مطالعه فرمایید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

همه چیز درباره سامانه کارورزی

 


نظر شما :