گفت‌وگو با یک کارآفرین موفق

۲۵ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۸ کد : ۲۶۴۴۴ با کارآفرینان موفق دانستنی ها و ایده ها
تعداد بازدید:۲۶
کارآفرین و فعال اقتصادی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصاد مدرن با تکیه بر داشته های داخلی و بر مبنای توسعهٔ پایدار است
گفت‌وگو با یک کارآفرین موفق

به نقل از تسنیم، محمد اسد سالک یوسفی، فارغ‌التحصیل تغذیه و عمران و کارآفرین برتر ملی در آذربایجان‌شرقی است که با حداقل‌ها در عرصهٔ اقتصاد مقاومتی ورود کرده و کارنامهٔ قابل توجهی در این زمینه دارد و در دو دهه اخیر با ارتباط مستمر با جامعهٔ نخبگان و کارآفرینان اقتصادی، فعالیت‌های شاخصی در این زمینه داشته است.

 از کارخانه تولید خوراک آبزیان تا طرحی برای غنی‌سازی نان 

این کارآفرین برتر، در گام‌ نخست به افتتاح کارخانه تولید خوراک آبزیان اقدام کرد و پس از موفقیت در اجرای این طرح و بومی‌سازی این رویداد اقتصادی، به اجرای طرح نان صنعتی پرداخت.

با اجرای این طرح، غنی‌سازی نان مورد استفاده انسان، بدون آن که تغییری در مزه و اندازه آن ایجاد شود، مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته سالک یوسفی، او خوراک آبزیان را با یک دهم قیمت در بازار داخلی به فروش می‌رساند و تا چند سال اخیر تنها صادرکننده خوراک آبزیان در ایران بود.

 تصمیم گرفتم مستقل کار کنم

سالک یوسفی که از در دو دهه اخیر، چندین‌بار به‌عنوان کارآفرین برتر ملی شناخته‌ شده است، فعالیت خود را با عنوان مشاور اداره شیلات آغاز کرد پس از آن، فعالیت‌های اقتصادی خود را به‌صورت مستقل ادامه داد.

رقابت کیفیت و قیمت با محصولات خارجی  

سالک یوسفی به کیفیت بالاتر خوراک و مکمل‌های غذایی آبزیان که از اروپا وارد می شد اشاره می‌کند که کیفیت محصول تولیدی او، ۳۰ درصد بهتر از مشابه فرانسوی‌ بود که حدود ۴۰۰ واحد را توسعه داد و به چرخه تولید بازگرداند.

شیلات، راهی برای ارزآوری به کشور 

به عقیده سالک یوسفی، سرمایه‌گذاری برای پرورش شیلات در ایران، مسیر ارزآوری به کشور را فراهم می‌کند. صادرات خاویار توانست در دههٔ نود بیش از ۳۷ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد که پرورش خاویار مختص استان مازندارن بود.

سالک یوسفی به لزوم توجه به پرورش و صادرات میگو نیز تأکید می‌کند و مسئلهٔ صادرات شیلات اعم از انواع ماهی‌ها و آبزیان را راهی ارزآوری به کشور می‌داند.

به گفته او با بینش توسعهٔ پایدار، در تمام نقاط ایران می‌توان به پرورش خاویار پرداخت و اقتصاد جامعه را در مسیر رشد قرار داد.

 می‌توان برای همه شغل ایجاد کرد

این کارآفرین برتر، به پروژه‌ای اشاره می‌کند که با اجرایی شدن آن، تولید زعفران در داخل کشور به صورت گسترده، گلخانه‌ای و خانگی عملی می‌شد.

او منطقهٔ آذربایجان را مستعد برای پرورش زعفران می‌داند و به ارزش این محصول در داخل و خارج از کشور اشاره می‌کند که تا چه حد موجب رشد اقتصادی، افزایش صادرات و  ایجاد شغل می‌شد.

اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست 

سالک یوسفی به فهم ناصحیح جامعه از مسئلهٔ اقتصاد مقاومتی اشاره می‌کند که آن را اقتصاد ریاضتی می‌داند و مسئلهٔ اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مدرن با تکیه بر داشته های داخلی و بر مبنای توسعهٔ پایدار عنوان می‌کند‌.