چالش اصلی ما کمبود نیروی متخصص است

۱۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۸:۰۲ کد : ۲۶۳۵۶ با کارآفرینان موفق دانستنی ها و ایده ها
تعداد بازدید:۷۹
مدیرعامل یک شرکت دیجیتال مارکتینگ از تجربیات خود در این صنعت، چالش‌های موجود و تأثیر تکنولوژی بر آینده بازاریابی دیجیتال سخن گفت.
چالش اصلی ما کمبود نیروی متخصص است

به نقل از پایگاه خبری موفقیت‌‎شناسی، حمیدرضا باقرپور تأکید کرد که برای موفقیت در این حوزه، کسب‌وکارهای کوچک باید از محیط بومی خود فعالیت را آغاز کنند و به اعتمادسازی بپردازند.

موفقیت‌شناسی: تجربه و پیشینه شما در صنعت دیجیتال مارکتینگ چیست و چه عواملی شما را به تأسیس این شرکت سوق داد؟

حمیدرضا باقرپور: از زمانی که کلی چالش برای اینترنت وجود داشت تا به امروز که تکنولوژی پیشرفت کرده است من به این حوزه علاقه داشتم و پیوسته مشغول به کار بودم. در سن ۱۷ سالگی کافی‌نت تأسیس کردم و بسیاری از کارهای مربوط به دیجیتال مارکتینگ را در آن انجام می‌دادم و بعد از ۸ سال یک شرکت در حوزه دیجیتال مارکتینگ ثبت کردم ولی این شرکت فعالیت چندانی نداشت و پس از تقریبا ۳سال منابع را تامین کردم و شرکت دیجیتال مارکتینگ را به صورت حرفه‌ای راه‌اندازی کردم و با بسیاری از برندهای بزرگ کار کرده‌ام.

موفقیت‌شناسی: چالش‌های اصلی که در راه‌اندازی و مدیریت این شرکت با آن‌ها مواجه شدید، چه بودند؟

حمیدرضا باقرپور: اصلی‌ترین چالشی که در ایران وجود دارد کمبود نیروی متخصص است. اکثر نیروهای متخصص مهاجرت کرده‌اند و یک‌سری نیز به‌صورت فریلنسری مشغول فعالیت هستند. چالش اصلی من در راه‌اندازی این شرکت پیدا کردن نیروی متخصص بود.

موفقیت‌شناسی: نقش تکنولوژی در تحول دیجیتال مارکتینگ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حمیدرضا باقرپور: تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ به هم متصل هستند. دیجیتال مارکتینگ یعنی هر نوع بازاریابی یا تبلیغات که در بستر دیجیتال و آنلاین انجام می‌شود. هرچقدر تکنولوژی پیشرفت کند ما هم در زمینه دیجیتال مارکتینگ پیشرفت خواهیم کرد. در چند سال گذشته هوش مصنوعی چندان قوی نبود. اما، الان هوش مصنوعی‌هایی وجود دارد که تولید محتوا انجام می‌دهد و تکنولوژی می‌تواند سرعت ما را بالا ببرد.

موفقیت‌شناسی: چگونه به تیم خود انگیزه می‌دهید و فرهنگ سازمانی را در شرکت خود شکل می‌دهید؟

حمیدرضا باقرپور: من و تیمی که برای خود تشکیل داده‌ام مانند یک خانواده هستیم و قرار است که در کنار هم زندگی و کار کنیم. زیرا، بیشتر زمان خود را در این مکان سپری می‌کنیم و برای من بسیار مهم است که حال کارکنان خوب باشد و به‌عنوان مدیر مجموعه در تلاش هستم که انرژی مثبت را به تیم خود منتقل کنم. گاهی اوقات برای انرژی دادن به کارکنانم ساز می‌زنم و  وسایل سرگرمی برای تفریح آن‌ها تهیه کرده‌ام.

موفقیت‌شناسی: آینده دیجیتال مارکتینگ را چگونه پیش‌بینی می‌کنید و چه تغییراتی را برای سال‌های آینده انتظار دارید؟

حمیدرضا باقرپور: همه‌ی ما در طول شبانه روز درگیر با دیجیتال مارکتینگ هستیم. از صبح که از خواب بیدار می‌شویم برای کارها و فعالیت‌های خود از شبکه‌های مجازی، گوگل و غیره استفاده می‌کنیم. کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین مشغول به فعالیت هستند توانسته‌اند برندسازی خوبی را انجام دهند و به درآمدهای بالا دست پیدا کرده‌اند. سرعت رشد تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان کتمان کرد. با توجه تحقیقات خودم در این زمینه، به‌نظرم تا ۵سال آینده سبک زندگی همه تغییر خواهد کرد و شاهد پیشرفت خیلی زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ خواهیم بود.

موفقیت‌‌شناسی: چه توصیه‌ای برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید؟

حمیدرضا باقرپور: کسب‌وکار های کوچک اگر قرار است در این حوزه حضور داشته باشند و ادامه دهند بهتر است که در مرحله اول از منطقه بومی خود شروع به فعالیت کنند به این دلیل که شناخت کافی از آن محیط را دارند زیرا می‌توانند اعتمادسازی را به خوبی انجام داده و تجربه کسب کنند.

کسب‌و‌کارهای کوچک باید یک سری تبلیغات محیطی نیز انجام دهند که برای هر بیزینس نسبت به منطقه‌ و جمعیتی که دارد متفاوت است. دیجیتال مارکتینگ برای همه یک نسخه خاص ندارد بلکه برای هر بیزینس یک نسخه جداگانه دارد و اگر اینگونه نبود رقابتی هم وجود نداشت.