سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

تعداد بازدید:۱۳۷
سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

خبر خوش برای کارجویان و کار فرمایان محترم توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

سامانه جستجوی شغل وزارت کار، بستری مطمئن برای کاریابی و استخدام

امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه مسئله‌ی اشتغال و بهبود وضعیت بازار کار کشور (تنظیم عرضه و تقاضای نیروی کار) از موضوعات مهمی است که مورد توجه همگان و به ویژه دولت‌ها می‌باشد. وجود آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از وضعیت بازار کار کشور و همچنین برقراری ارتباط مناسب بین کارجویان و کارفرمایان از جمله مباحثی هستند که در بکارگماری و اشتغال بیکاران نقش بسزایی داشته و اغلب محققین و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف اقتصادی توجه ویژه‌ای به آن مبذول داشته‌اند.
در این راستا معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه های جستجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و نهایتاً رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان نموده است. در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. فرآیند معرفی و بکارگماری کارجویان، از طریق کاریابی‌ها یا به صورت ارتباط مستقیم کارفرما با کارجو انجام خواهد شد.

این سامانه ظرفیت مناسبی ایجاد می‌نماید تا از طریق آن تأمین نیروی کار مناسب و مورد نیاز کارفرمایان با صرف هزینه و زمان کمتر و با سرعت و دقت بیشتر صورت پذیرد. همچنین با امکان انجام نظارت‌های عالیه بر عملکرد کاریابی‌ها از طریق این سامانه، تخلفات احتمالی کاهش یافته و با اعتماد سازی موجبات رضایتمندی کارجویان و کارفرمایان و ارتقای عملکرد کاریابی‌ها فراهم خواهد شد.
علاوه بر موارد مذکور بانک اطلاعاتی حاصل از این سامانه در سطح کلان با ارائه اطلاعات صحیح و به‌هنگام با رویکرد اتصال به وب سرویس‌های متعدد جهت افزایش ضریب اطمینان داده‌های ثبتی ، کمک شایانی به سیاستگذاران حوزه اشتغال کشور در اتخاذ تصمیمات مناسب این حوزه نموده و در نتیجه بهبود عملکرد نقش‌ آفرینان حوزه بازار کار را به همراه خواهد داشت.

*هزینه جهت یافتن شغل : برای ثبت نام از طریق سامانه جستجوی شغل هزینه ای پرداخت نمی گردد. در صورت صدور معرفی نامه از طریق دفاتر کاریابی، کارجو بخشی از هزینه بکارگماری را براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاریابی پرداخت می نماید.

* مراحل یافتن کار در این سایت : پس از تایید شغل مورد نظر ، اطلاعات کارجو در کارتابل کاریابی هایی که فرصت شغلی را ثبت نموده اند قرار داده می شود .در این مرحله مدیران کاریابی جهت صدور معرفی نامه با کارجویان تماس گرفته و جهت اخذ معرفی نامه و حق الزحمه تعیین شده دعوت می نماید.

علاقه مندان به جست وجوی شغل و نیروی کار با مراجعه به سایت ذیل و مطالعه دستورالعمل میتوانند نسبت به  وارد نمودن رزومه وثبت‌نام درسایت جهت استفاده مطلوب از این فرصت اقدام نمایند.

آدرس سایت : https://shoghl.mcls.gov.ir