گزارش کارگاه های آموزشی برنامه ریزی مسیر شغلی

۱۵ آذر ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۸۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۶۴
کارگاه آموزشی برنامه ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون های شخصیت شناسی به طور مرتب در پاییز 96 در دانشکده های مختلف برگزار گردید.
گزارش کارگاه های آموزشی برنامه ریزی مسیر شغلی

مقدمه:

برنامه ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون های شخصیت شناسی موجب انتخاب مسیر شغلی متناسب با علائق و استعدادها و در نتیجه رضایت شغلی و افزایش کیفیت زندگی شغلی خواهد بود. جان هالند (1999) روانشناس و نظریه‌پرداز معاصر شغلی و حرفه‌ای در بررسی های خود نشان داده است که شخصیت فرد می‌تواند نقش مهمی در انتخاب شغل و بطور کلی در زندگی حرفه‌ای او داشته باشد. بنابر اعتقاد هالند افرادی که خودشناسی بهتری دارند انتخاب های بهتری دارند. بنابراین نظر، انتخاب شغل و حرفه به نوع شخصیت فرد بستگی داشته و با طرز تلقی و گرایش فرد رابطه مستقیمی دارد. بر این اساس تناسب و سازگاری بین شخص و محیط را مطرح می کند که هرچه این تناسب و سازگاری بیشتر باشد، رضایت شغلی نیز بیشتر می باشد. بنابراین انسان باید با توجه به ویژگی های شخصیتی خود شغلی را برگزیند که برآورنده نیازهایش باشد.

در همین راستا کارگاه آموزشی برنامه ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون های شخصیت شناسی چون MBTI، DISC و هالند توسط مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی داتشگاه به طور مستمر در پاییز 1396 در دانشکده های مختلف دانشگاه برگزار گردید. در این کارگاه انگیزشی مفهوم مسیر و چهارراه شغلی، معرفی آزمون های مختلف و کاربرد های آن در مراحل مختلف تغیین مسیر شغلی، انجام عملی تست MBTI و تفسیر آن توسط مدرس کارگاه (دکتر کنعانی) به شرکت کنندگان آموزش داده شد. همچنین مسیر زندگی شغلی استیو جابز به صورت کلیپ برای دانشجویان به نمایش در آمد. در ادامه این مطلب گزارش تصویری این کارگاه آموزشی که با عنوان برای چه کاری ساخته شده ام برگزار گردید ارائه می شود که بیانگر استقبال دانشجویان از این رویداد است:

دانشکده مدیریت و حسابداری (8 آّبان):

دانشکده اقتصاد (4 آذر):

دانشکده بیمه اکو (4 آذر):

دانشکده تربیت بدنی (13 آذر)

دانشکده ارتباطات (14 آذر):


نظر شما :