گزارش کارگاه آموزشی برای چه کاری ساخته شده ام

۱۲ آبان ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۴۵۷۸ اخبار
تعداد بازدید:۷۹۵
اولین دوره کارگاه آموزشی برای چه کاری ساخته شدم با هدف انتخاب مسیر شغلی بر مبنای خودشناسی در آبان 96 در دانشکده مدیریت برگزار شد.
گزارش کارگاه آموزشی برای چه کاری ساخته شده ام

جان هالند (1999) روانشناس و نظریه‌پرداز معاصر شغلی و حرفه‌ای در بررسی های خود نشان داده است که شخصیت فرد می‌تواند نقش مهمی در انتخاب شغل و بطور کلی در زندگی حرفه‌ای او داشته باشد. بنابر اعتقاد هالند افرادی که خودشناسی بهتری دارند انتخاب های بهتری دارند. بنابراین نظر، انتخاب شغل و حرفه به نوع شخصیت فرد بستگی داشته و با طرز تلقی و گرایش فرد رابطه مستقیمی دارد. بر این اساس تناسب و سازگاری بین شخص و محیط را مطرح می کند که هرچه این تناسب و سازگاری بیشتر باشد، رضایت شغلی نیز بیشتر می باشد. بنابراین انسان باید با توجه به ویژگی های شخصیتی خود شغلی را برگزیند که برآورنده نیازهایش باشد. برنامه ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون هاش شخصیت شناسی موجب انتخاب مسیر شغلی متناسب با علائق و استعدادها و در نتیجه رضایت شغلی و افزایش کیفیت زندگی شغلی خواهد بود.

در همین راستا کارگاه آموزشی برنامه ریزی مسیر شغلی بر مبنای آزمون های شخصیت شناسی چون MBTI، DISC و هالند توسط مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی داتشگاه در روز دوشنبه مورخ ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن شورای دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.

اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی آَشنایی با مسیر شغلی کارمندی و مسیر شغلی کارآفرینانه، درک تناسب بین شغل و رشته تحصیلی، بررسی موفقیت ها و موانع پیش رو در شغل / کسب و کار  در ۱۰ سال آینده و تعیین تجربیات و مهارتهای جدیدی که در ۶ و ۱۸ ماه آینده باید آموخته شود، می باشد.

این دوره آموزشی در تمام دانشکده های دانشگاه به صورت مجزا برگزار خواهد شد که  زمان برگزاری آن به اطلاع علاقمندان خواهد رسید. این کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی و رایگان است. علاقمندان می توانند برای پیش ثبت نام با شماره های ۴۸۳۹۲۶۵۱ و ۴۸۳۹۲۶۵۳ تماس حاصل نمایند.

راه های ارتباطی با مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه:

شماره تماس: 48392651 و 48392653

کانال تلگرام: https://t.me/karafarini_atu

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی، انتخاب مسیر شغلی


نظر شما :