این واحد سعی دارد که با ارایه آموزشهای لازم، به پرورش دانش¬آموختگاني ماهر، خلاق و پايبند به اصول اخلاقي و پذيراي مسئوليتهای اجتماعي جهت ايجاد، راه¬اندازي و توسعه کسب و کار و نظریه های جدید در ایران در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کمک نماید. این برنامه های آموزشی و ترویجی شامل ارائه کارگاهها و سمینارهای حوزه ی کارآفرینی و کسب و کار، نمایشگاه های کار و بازارچه های اشتغال زایی و کارآفرینی، استارتآپ ها و فعایت های ترویجی مستمر جهت شناسایی برترین ها، نشست با کارآفرینان و شنیدن تجارب آنها، می باشد. این برنامه ها با هدف تأثير در بينش افراد نسبت به كارآفريني به عنوان يك انتخاب شغلي و سبک زندگی تلاش می کند تا انگیزش لازم برای ورود به دنیای کسب و کار و خود اشتغالی را با توجه به استعدادها، علائق و مهارتهای افراد فراهم آورد. گفتنی است در دل برنامه های آموزشی ترویج فرهنگ کارآفرینی و در دل برنامه های ترویجی اهداف آموزشی قرار دارند. مخاطبان ما در این حوزه دانشجویان و اساتید دانشگاه علامه طباطبائی و دانشجویان و اساتید سایر دانشگاه ها و هم چنین صاحبان صنایع و کسب و کارهای خارج از دانشگاه بر اساس نیازمندی های آموزشی ایشان می باشد. همچنین دورههايي براي كارآفرينان جهت راهنمايي آنها براي کمک به رشد و بقاي شركتشان و ارايه آموزشهاي لازم در زمينه مديريت نوآور و كارآفرين در شركت، شيوههاي بازاريابي، تحليل امكان سنجي، حسابداري، ماليات، قوانين و مقررات شركتهاي نوپا، طراحي و توسعه توليدات و... طرح ریزی شده است.
اهداف آموزش: • تغییر بينش جامعه علوم انسانی و اجتماعی نسبت به كارآفريني به عنوان يك انتخاب شغلي مناسب در این حوزه • تربیت فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و اجتماعی به نحوی که دانش را در کنار پژوهش های کاربردی به کار گرفته و با نوآوری صاحب کسب و کار شوند • تربیت دانشجویانی که مهارت های لازم برای ورود به دنیای کسب و کار را داشته باشند. • تربیت مربیان کارآفرینی در حوزه علوم انسانی اهداف ترویج: • آگاه سازی، ترویج و ارتقای روحیه و فرهنگ کارآفرینی و تلاش در جهت راه اندازی کسب و کارهای نوین در جامعه علوم انسانی و اجتماعی • ایجاد ذهنیت و تصویر واضح از کارآفرینی و توسعه و گسترش مفاهیم عمده و پایه کارآفرینی
|